Seat Exeo ST

Większość miłośników motoryzacji ma swoje ulubione marki samochodów. Jedni mają to szczęście, że są posiadaczami jednego z jej wybranych modeli, innym pozostaje podziwiać obiekty westchnień na ulicach, bądź w salonach samochodowych.
Fanatycy jak tylko mają chwilę wolnego czasu, jeżdżą na giełdy samochodowe, odwiedzają komisy, przeglądają ogłoszenia, aukcje i wszystkie te miejsca, gdzie jest szansa zobaczenia ulubionego cacka w niezbyt wygórowanej cenie. Najlepiej, gdyby udało się wygrać w jakimś konkursie, ale to zdarza się nielicznym.
Czy nowy Seat Exeo ST jest jednym z tych samochodów marzeń? Na pewno tak, choć nie moim, ale to już osobna kwestia.
Co takiego przygotował Seat dla miłośników tej znanej marki? Zobaczmy.

Seat Exeo TS to przestrzeń. Ale nie ze względu na monstrualną wielkość, ale na dobre zagospodarowanie całości. Przestrzeń wolna i przestrzeń zamknięta w wielu praktycznych i użytecznych schowkach. To coś, co sprawi, że nawet duża ilość bagaży, nie zamieni tego wozu w ciasne i niezbyt przytulne miejsce do dalekich podróży. Do tego warto dodać bardzo dobrye wygłuszenie, dzięki czemu w czasie jazdy można delektować się ulubioną muzyką, a nie pracą – na pewno również miłą dla ucha, ale niezbyt długo – nowoczesnego silnika.
Silniki Diesla to odmiany supernowoczesnej jednostki 2.0 TDI z filtrem cząstek stałych DPF ograniczającym emisję sadzy.
W omawianym modelu Seata, zastosowano kilka rodzajów jednostki napędowej, co pozwala lepiej dopasować model do indywidualnych oczekiwań klienta. Dla lubiących adrenalinę podczas jazdy i szybko znikające samochody w tylnym lusterku, z pewnością odpowiedni będzie 200 – konny silnik o pojemności 2.0 TSI. Setka na liczniku pojawi się już po 7,3 sekundy, co nie znaczy, że na paliwo będziemy musieli przeznaczyć całe swoje dochody, bowiem średnie spalanie wynosi tu 7,7 l oleju napędowego. To chyba zadowalający wynik.
Są też słabsze jednostki o mocy 170 Km, 150 KM, 143 KM i najsłabszy, co nie znaczy że słaby w ogólnym spojrzeniu na moc, silnik 1,6 MPi o mocy 102 KM.
Dzięki technologii common rail silniki wysokoprężne są cichsze, lżejsze i bardziej wydajne. Najnowsza technologia turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku zapewnia wyjątkową dynamikę i wysoki moment obrotowy.

Cóż, jest z czego wybierać. Co poza tym w nowy Seacie?
Na pewno najlepiej, jeśli sami wybierzemy się do najbliższego salonu Seata i umówimy się na jazdę próbną, ale może jeszcze wspomnę o strefie rozrywki, ważnej nie tyle może dla kierowcy, choć i on z przyjemnościę z niej skorzysta, ile dla pasażerów.
Wszystkie trzy wersje nowego SEAT-a Exeo ST wyposażone są w komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD/MP3, minimum 4 głośniki i złącze aux-in. Za wysoką jakość odbioru sygnału radiowego dpowiadają anteny zintegrowane z tylną szybą.
Jako opcje dla bardziej zasobnych w gotówkę, Seat przygotował radiowy system nawigacyjny (RNS) z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 6,5 cala, trójwymiarowymi mapami, systemem planowania trasy na DVD i logiką sterowania MMI. Znajdziemy przy tym również dwa gniazda na karty pamięci SD z plikami MP3 i systemem poleceń głosowych. Mocne uderzenie zapewni nam system nagłośnienia o mocy do 150 W z 8 głośnikami.

Na pewno wiele można jeszcze pisać o Seacie Exeo ST, ale nic nie zastąpi rzeczywistości i osobistego wrażenia, które na pewno warto sobie zafundować. Niekoniecznie trzeba od razu szukać gotówki. Jazda próbna jest również przyjemna i daje jakiś obraz tego, co być może w niedalekiej przyszłości, stanie się naszą własnością.
Jeśli chcielibyśmy już teraz sprawdzić czy Seat Exeo jest dostępny w naszym wymarzonym kolorze, można to zrobić już teraz.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *